Aerobik i pilates

Aerobik oznacza rytmiczne ćwiczenia fizyczne, które dostarczają do mięśni i tkanek tlenu, i wpływają dobroczynnie na kondycję, poprawiając krążenie, dotleniając serce i płuca oraz rozwijając  harmonijnie tkankę mięśniową - wytrzymałościowo i siłowo,  bez nadmiernej jej rozbudowy.

Aerobik, czyli początkowo po prostu trening aerobowy, spopularyzowała i rozwinęła w Stanach Zjednoczonych Jane Fonda. Otwierając własny klub fitness oraz tworząc autorski program treningowy i za pomocą kaset oraz mediów zapoczątkowała ogromną ekspansję i rozwój ćwiczeń grupowych w rytm muzyki. W Polsce aerobik wprowadziłani spopularyzowała Hanna Fidusiewicz - gimnastyczka i entuzjastka fitness.

Przez około 30 lat aerobik ewoluował i powstało wiele rodzajów i form ćwiczeń aerobowych w rytm muzyki - total body condition, czyli popularne TBC, low impact,  różne odmiany stepu, aerobik w wodzie, i wiele wiele innych

Wszystkie te odmiany łączy jedno, ma być energetycznie i rytmicznie oraz ciekawie, a ćwiczenia w grupie mają dać większą motywację oraz radość z pokonywania ograniczń ciała oraz coraz większego poczucia własnej mocy i kondycji.

Dotlenienie organizmu wpływa zbawiennie na zdrowie psychiczne i fizyczne, zwiększa naszą odporność na stres oraz choroby. W ten sposób realizuje się hasło w zdrowym ciele zdrowy duch :)

Pilates - jako odmiana ćwiczeń aerobowych, wzmacnia mięśnie obręczy środkowej czyli brzucha, grzbietu, bioder, poprawia koordynację, zwiększa ruchomość stawów i giętkość kręgosłupa.

Pilates można uprawiać w każdym wieku, są różne zestawy ćwiczeń dostosowane do różnego poziomu zaawansowania i kondycji ćwiczących.

Twórca metody Joseph Pilates mając lpowyżej 80 lat nadal ćwiczył i był w bardzo dobrej kondycji, a jego program pmagał ludziom na całym świecie realizować marzenia o zdrowiu i sprawności.

Dzięki wolnym, popartym koncentracją ruchom, spokojnej muzyce, uzyskujemy równowagę, a ciało nabiera świadomości.