Fitness - sposób na doskonałą formę fizyczną i psychiczną

Fitness to nie tylko ćwiczenia, to wybór stylu życia, który zapewnia harmonię ciała i duszy, składają się na niego również systematyczne ćwiczenia.

Słowo i ruch powstały oraz spopularyzowane zostały na początku w Stanach Zjednoczonych. Pierwszą znaną ambasadorką, a właściwie prekursorką była Jane Fonda, której ćwiczenia aerobowe przy muzyce, później nazwane aerobikiem, pozwoliły w szybkim tempie wrócić do formy po złamaniu nogi.

Fitness to obecnie wiele rodzajów zajęć i ćwiczeń, sposób odżywiania, ale łączy je jedno -systematyczność w ich uprawianiu, aby kondycja i zdrowie były cały czas na odpowiednim do trybu życia, wieku i innych potrzeb poziomie.

Poczucie sprawności, energii witalnej wpływa świetnie na nasz umysł. „Bycie fit” zapewnia nam nie tylko lepszy komfort życia, ale po prostu wiele radości płynącej z naszego wnętrza oraz z powodu miłych doznań związanych z czuciem własnego ciała, dobrą koncentracją, więc i efektywniejszym wykonywaniem codziennych obowiązków.

Fitness jest towarzyski, ponieważ zajęcia są grupowe, możemy na nie chodzić z przyjaciółmi, a osoby współuczestniczące też często stają się naszymi znajomymi. Wytwarza to wspólną pozytywną energię i świetnie eliminuje stres, który często nam towarzyszy. Po zajęciach znika, ponieważ koncentrując się na ćwiczeniach jesteśmy tu i teraz, co powoduje rozpłynięcie się negatywnych emocji.

Należy wspomnieć, że ćwiczenia fitness świetnie wpływają nie tylko na naszą kondycję, ale również na sylwetkę i wygląd, redukują tkankę tłuszczową i sprawiają, że mięśnie i ciało stają się sprężyste a skóra promienieje wewnętrznym blaskiem i zdrowiem. Pewnie dlatego jest to ulubiony sposób na zachowanie młodości i piękna wielu aktorów, modelek i modeli oraz osób, dla których sukces zawodowy zależy również od wyglądu.

Proponujemy kilka rodzajów zajęć należących do grupy fitness, mogą być trenowane w grupie lub poprzez trening personalny:

-  Mix aerobik

- Aqua aerobik

- Zumba

- Pilates

- Trening funkcjonalny

- Trening cardio

- ćwiczenia na kinesis